Baju Tunang

Giselle & Robert
Mesti korang pernah tgk cite ni kan? Kepada yang tak pernah (rugi la korang), movie ni tajuk dia Enchanted, pelakon dia Amy Adams, Patrick "McDreamy" Dempsey :p dan jugak James Marsden oh well T_T

Ni bukan review pasal movie ok, jgn panik :p ni review utk curtain dress yg si Giselle ni pakai. kenapa curtain dress? korang kena tgkla cite ni dl hoho



btw. Since the first time aku tgk baju ni, I was smitten. Design baju mcm ni mmg dah jadi uniform aku (ala..empire dress..) sbb dia-menyembunyikan-lebihan2-muatan-aku ngeh2

original costume on display

So apa lagi, korekla aku segenap pelusuk google nk tgk detailing dia, senang nk cita ngan tailor. tapi semestinya la kena alter, taruk long sleeves pastu neckline kena up la sket. nnti kang terbelahak pulak org tgk :p pastu kain mestila yg flowy2, lembut2~ tak gitu?

ohya. ni alkisah b4 aku decide nk warna kuning kt first entry tu ye. apa? a girl can change her mind.. =D

tp kaler dia aku decide nk jade green. mcm biasa la, google la nk tgk sample2 dress kan, pastu jumpa pic kt bwh ni trus OMG! Im so wearing this! (color la. nk mati pakai mcm tu time tunang?)

Kim Tae Hee
Tetapi, pengembaraan belum berakhir. mcm upin ipin gakla :p baju Giselle tu kan dua lapis? maka kenala carik warna yg complements warna jade green. Google punya google, most of the color chart and Yahoo answers suh match ngan kaler pink. WTH? tidaaaaakkkkk! 

Korek punya korek Yahoo answers tu, ada jugak la sorang ni suggest warna tea rose, oh? tak penah dgr warna tu, google la lagi (kalau aku dpt seploh sen tiap kali aku google, jutawan dah neh) dan jumpak! sweet jugak warna dia, variation of pink. -of course-

Tea Rose

'Dream In Color' Wedding Dress by Alfred Angelo
Ok kan? Cuba imagine..outer layer warna jade green..kt dlm chiffon warna tea rose..meletop nokk ( ok abaikan statement tu). Tapi..(ha ni la salah satu sebab aku tukar pikiran) nk pkai tudung kaler apa? tea rose jugak? dah mcm kek lapis nnti, pink ijau pink, kasut lak nk ijau kan haha.

ha pastu datangla idea ngarut2, taruk manik2 pink kt baju, lengan, bwh bustline etc2, tenung menenung, terpikir gle sarat baju tu nnti, tunang je baru, nnti sanding tatau nk design cemana plak. Maka aku watla bak kata pepatah mat saleh, 'sleep on it' sleep punya sleep sampai satu aritu pegi Jakel nampak baju chiffon beaded warna light yellow. Awat tak hamek. Ijau ke mana tea rose kemana. Tanya2 dia ckp RM385 satu set. gulp. dekat rm400 utk baju, lom upah lagi, dahla chiffon beaded, konfem tailor tu bg ceramah seround dua b4 dia agree. So.. I should sleep on it jugakla.... T_T

No comments:

Post a Comment