Mak mentua best ever?

haha

Tadi ni.. mak n ayah mertua aku, bawak aku g satu pejabat lawyer ni kata nak interview.. dah sampai lawyer tu tadak.. so mak mertua aku pulak yang interview budak keja situ haha

Aku dalam hati berat jugak nak carik kerja tempat lain sebenarnya, tempat kerja sekarang flexible gila.. bukanlah boleh masuk keluar sesuka hati, tapi boleh la excuse nak g klinik ke nak bawak kucing g klinik ke, nak balik makan kenduri ke ahaha

Best memang best. Tapi part tak bestnya gaji, aku kerja bulan 9 ni cukup setaun, tapi sampai sekarang aku masih bergaji kontrak, RM20 sehari, kalau bulan tu cuti banyak makin kurang la gaji aku.. nasib baik aku pakai kancil je so duit minyak tak teruk sangat. tu pun teruk jugak la haha paling banyak pernah aku dapat pun RM440 camtu, tolak duit loan ASB RM203.. tinggal RM230++ kan, tolak duit minyak kancil full tank RM40, nahh tinggal rm190, kalau kata aku makan rm5 sehari dah rm130, tinggal rm60! haha sedey kehidupang.. anak kucing aku lagi 6 ekor nak makan apa haha

Tapi orang tanampak semua tu, orang ingat aku ada laki tak susah mana lah, gila kot orang tu, tanakla aku jadi isteri yang menyusahkan ye dak haha tapi sejak aku buat Shaklee ni boleh la duit bonus tu selit sana sini so boleh la belanja anak bulus makan fancy feast royale kerap2 haha

Anyhow.. tengok la camna, tak sampai hati nak tinggalkan kerja sekarang tapi demi kepentingan masa depan aku harus teruskan! ngahahaha

No comments:

Post a Comment