'Google' Is My Middle Name

Not literally of course. My parents masih waras (at that time). ok. kidding. lol
What I meant was I used Google for almost everything, sampaikan spelling check utk literally td pon aku refer Google ahaks.
Ada search engine baru: Bing. Baru nak berjinak2 tapi aku tak ready nk berhijrah lagi. boley?

Berbalik tajuk utama, apamenda pulak aku google arini? Keywordnya yialah~ "dulang hantaran". Benda paling asas dlm hal2 mcmni. Ada mcm2 jenis, kalau dulu2 mmg standard pakai tembaga, tak kira la celup perak or emas, tp nk angkat....bukan bapak berat dah, mmg makdatuk punya berat :p. Tp sekarang da mcm2 pesen. Baru aku terjumpak yg dari getah pon ada. Nasib tak stretchable lagi. kohkoh.

Adakah aku akan menerima flying kick dari bakal mertua kalau buat hantaran dalam talam mcm ni?
Kenapa aku carik dulang? Sbb.. dulang2 tembaga arwah nenek aku punya dah dirembat oleh tekpit2 (ataupun nama saintifiknya penagih2 dadah) haih. Tp idak ngape..boleh jugak aku rasmi dulang baru hoho.

Bila dikorek2 yang ni mmg da terlalu-amat-berkenan di hati. Because of the color contrast perhaps? 
Bekas kerawang. Empunya web da tertera kt gamba tuh.

Memandangkan jarak geografi tak mengizinkan aku 'window shopping' sampai selatan Malaysia, haruslah tgk2 mana2 yg dekat aja..rasanya tak banyak pon tempat org nak carik barang2 mcm ni kan? Ayer Hitam, Nilai, Semua House, dgn Padang Besar. btol? 

Ni lah gunanya google utk aku yg OKU bab2 transportation neh =D dah jumpa dua tiga yg menarik hati. Mostly utk sewa, tapi ada jugak yg utk dijual heheh 
(sewa shj)
Sangkar Kek
Sangkar Besi Kerawang (tangkai detachable)
Sangkar Burung
Comel! mcm nk amek suma. tahann..tahann =D

Banyak jugak aku tgk brides yg dah selesai majlis derang sewa/jual bekas2/dulang2 derang tu. Mana link? Ha carilah snri, gunakan keyword yg tepat, pasti jumpa =)

Kenapa aku gigih sangat nk carik bekas2 hantaran tu? Kenapa tak sewa ja? Bagi aku..kalau sewa boleh sekali pakai aja..aku nak pakai utk tunang n kenduri nanti..pastu tup2 adik aku pulak ke? dua orang pulak tu. da kena sewa lagi, duit abes utk sewa je, tak termasuk sewa baju pelamin kerusi meja khemah lagi. Lainla kalau aku anak tunggal. sekali buat je. ke bongsu ke kan? tapi kalau macam tu mesti kena pakai barang kakak2/abang2 aku pulak. tak gitu?

 

No comments:

Post a Comment