Tolong..

Tolongla jangan period.. tolongla pregnant..

Assalamualaikum. Hai.

Buruknya perangai. Blog bersawang. Buka blog sebab nk kawen ja ih2 ketuk ketampi sket.

(sorry takdak wedding review-nak tggu gamba dari OP, tp tak dpt lagi. mungken dia tggu aku ada anak dulu kot. lol )

Sorry kalau TMI ayat pertama tadi hihi walopon tak sampai setaun kawen, memang aku dok tunggu anak, jadi bila bulan pertama tak jadi, okla mungkin salah timing :p, bulan kedua tak jadi.. hmm pikir balik apa tak kena.. bulan ketiga.. bulan keempat.. mak da tanya.. tu pon sebab jiran baru kawen lepas raya da ada isi, aku kawen sebelum puasa lemak ja bertambah.. mula la nk panik!!

so try la petua member pejabat, minum air rebusan serai wangi tapi pantang dia taleh makan pisang, nangka, dan cempedak, first month ikut petua dia menjadi (period datang exactly 28 hari, oh ye cycle length aku panjang, 30 hari ada jugak sampai 40 hari huhu ), thenn... bulan kedua terlanggar pantang kuang3 kerepek pisang weiiii sedap nak mamposs haha so tak ikut la aku pantang tuh.. lagipun tak lalu la air serai wangi tuh wekkk

mak mentua tatau cita penuh..segan nk cite hehe. dia ingat aku senggugut teruk ( memang la jugak ) so suh aku minum monavie, minum la aku dengan istiqamah nya pagi-mlm pagi-mlm, abis sebotol segan pulak nk mtk botol baru, dahla seratus lebey mende alah tuh, so berenti la.. sengal kan..

then baca dekat facebook, ada orang promote vitamin dari shaklee- GLA complex, ramai makan tu period teratur, dan tak lama lepas tu ada isi! so tanya kt hubby leh dak nk beli vitamin ni.. dia cakap ok.. tp bulan depan la ( tunggu gaji la kan heh ) tapi aku tak saba so korek duit simpanan mebeng aku tuh order la kt membe ni.. istiqamah la makan. yela sebijik sebelum tido je pon, sambe potpetpotpet kt hubby pon leh makan ngeh2

tapi penantian masih belum berakhir, memang penantian tu satu penyeksaan.. haih..


No comments:

Post a Comment