D.I.Y Sireh Junjung

Aku kena wat esaimen ni senarnye. Sabtu ni due. hokhok tapi otak taleh focus sebab nk update blog. >D

okeh! setel ni pastu wat esaimen. kot.

Alkisahnye sireh ni last minit. Sebab siyes kekeringan idea. Mula nk guna daun sireh betol, tapi makcik supplier yang sponsor daun sireh time tunang aritu tadak p umrah. Nak cari satu hal la kalau dah duduk rumah taman kan. So kiv la dulu. Tapi memang bajet nk wat last skali, yela dah nak guna daun betol, nanti wat awal2 lebam pulak sireh aku huh

Cari2 idea dan terpikat cenggini:




 sireh ala2 bouquet kan. ah nak bouquet aje bajet mat saleh pe huh

Tapi last skali pegi rainbow bli daun plastik tuh akakaka. Cantik pon cantik, dan memang takkan lebam sampai bila2 haha

Oke first skali nk mintak maaf. Gambar step-by-step memang tarak.

Base dia memang buat aku awal2, tapi tak amek gamba sebab kalut ngan doorgift. Top dia pulak buat malam sebelum akad nikah. Nguahaha. kalau tak jadi memang bagi foam tula kt mak mentua aku suh gubah snri wakaka ok buruk prangai.

tade rupa bouquet langsung -.-"


Oke, nak cite satu2. oh ye, aku balut daun je, gubah bunga adik aku buat~

1. Foam bulat (beli saiz 11' kot). Balut ngan daun sireh, tutup keliling. Macam gamba bawah ni (usha tapak dia sahaja).
Aku tak guna gam, cucuk daun ngan jarum peniti jah heh.


2. Refer balik gamba sireh aku. Yang tengah pon sama, balut foam ngan daun, kali ni aku recycle foam kecik dari kaki dulang hantaran aku dulu. Daun tu susun agak boleh cover keseluruhan foam, tapi tak la, so adik aku gunting daun bagi nak cover jugak tamau nampak putih2.

3. Susun! Pernah nampak bunga tu? Bunga hand bouquet aku lew, lebih2 guna jela haha. Bunga lekat guna hot glue, sebab stem dia tebal lalu jarum peniti taleh cucuk. Gile kental.

Ah. OP aku tak amek gamba sireh aku. Samseng btol. In fact, gamba hantaran aku dia amek berapa kerat je pon. =.=" nk wat camna, bukan aku leh cek camera dia tiap kali snap kan. haiyaa

No comments:

Post a Comment