White Paper Bag Lagi!

I've been on the quest to find the paper bag since the beginning of time. ok tipu :p Rupanya susah carik barang ni kan.

Mula-mula ingat kat northern region tadek suppliers untuk paper bag. Sebab malas ronda carik. Harap enchek gugel je memang la tak jumpak kan :p. So bila Cujen war-warkan yang dia dah jumpa paper bag teruja ya amat la kan.

Dapat quotations, dengar postage fee mahal berlengah la skejap dengan harapan jumpa yang lain lagi murah kan. Memang betol! Bak kata pepatah "good things comes to those who wait" ngehe. Jumpalah satu kedai lain dekat opis time kerja sana dulu. Cheaper yep. Postage pon tayah kan. Sebab memang lalu situ. Tapi jodoh tak panjang dengan opis sana da berenti. haha. Lalu malas la nak tanya sebab tau dah postage fee kena tanggung. ye aku kedekut.

Then, jumpa seller dalam Facebook. Sorang mahal gle. 100pcs RM40 (satu 40sen ye). Those yang rajin google memang akan jumpa. Sorang lagi murah! Satu 15sen je! Maka dengan terujanya aku pon tanya la berapa + postage semua. For 500pcs RM75 + RM15 postage. RM90. Boleh la kan. Tapi sebab aku nak tunggu next month punya gaji baru nk purchase so aku carik je la supplier paper kt mesia neh. Lagi banyak option kan lagi bagus? hehe tapi tak apply untuk semua segi kehidupan ye.

Email la aku semua kilang2 tu. Ada yang tak pos ke Alor Setar, tade transport katanya. Ok la. Ada yang tak reply langsung. =.=" bisnes bagus kot sampai tak sempat online =D.



Anyway ada satu lagi reply. Good news! Price including postage! Berapa? 500pcs RM60!! HAHA gila aku sebentar. Memang rasa macam nk online M2U transfer duit dengan segera u olls. haha. Sabar2. Kalau beli lagi tak makan la aku tengah bulan neh. heh

Nah nama company tuh. Korang order la sampai lebam. =D

PPAsia Media Packaging Sdn. Bhd.
(formerly known as PPH Paper Products Sdn. Bhd.)
Plot 468 & 482, Jalan Perusahaan Baru
Prai Industrial Estate, 13600 Prai, Penang, Malaysia
Tel: + 604-399 9508
Fax: + 604-399 4073
Email:
pphpp@pph.com.my
Website:

ni aku attached some of their catalog. kalau nak lagi leh email derang ye.

                


Oh. How I wish they have papercup then it would've been perfect! heh

No comments:

Post a Comment