You're Incinerated!

Haha! Kalau korang tengok bedtime story korang taula apekes dengan perkataan tuh. :p

oh bermula Mei 2011 dengan rasminya aku bergelar sebagai penternak anggur ye rakan-rakan. Kalo duit nuffnang boleh sara idup aku kan senang? jadi silala pegi click nuffnang aku tuh hehe

Kalo cerita dari side aku semestinya aku tak salah. kan? haha tapi aku mengaku la salah aku jugak mulut lebih laju dari otak dan tak propesenel. Tapi dengan bos yang tak matang, bini bos yang palatao dan anaknya yang tengah going through puberty skang memerintah opis kalah komunis cemana aku nk propesenel? huh



So angkat kaki la pilihan yang tinggal pon. Skang ni tinggal berapa kerat sangat staff lama. Tu pon sombong. "kalo berenti abeh kami cari yang baru" cewah, ni memang tak g skola bisnes neh.duhh and they don't even understand english. lol!

So korang nk kerja sini? Ciri-ciri pekerja yang dicari ialah:

rajin salap bontot bos
bersedia menerima makian dengan hati yang terbuka walaupun bukan anda punya salah
bersedia buat kerja tah hape2, contoh? staff tak datang pergi carik kt umah dia..mileage belum tentu boleh claim
bersedia menerima panggilan dari bos tak kira masa tidor makan berak mahupon masuk spital, kalo koma maybe boleh dipertimbangkan.
boleh masuk kerja awal dan balik lambat gila, kalo boleh tak g lunch lagi bagus
boleh kerja hari ahad dan cuti umum memang sangat bagus, tapi OT taleh claim ye.
mempunyai daya ingatan yang baik atau lebih baik ada recorder sebab bos arini cakap lain esok cakap lain.
oh. bersedia jugak untuk diganti dengan staff baru bila bos dah bosan dengan anda.

pesanan dari aku: bila bos kata "kalau tak puas ati cakapla depan-depan jangan simpan". DUDUK DIAM-DIAM SUDAH. unless korang memang nk carik bala :p

heh aku dah terlebey jujur kan~ bos pulak memang in denial, maka~ lalala~ :D

No comments:

Post a Comment