D.I.Y Hantaran : Towel Cake

Yang ni je gamba yang aku sempat snap. Tapi time tu dah siap dah pon. ahahahaahakk

kejadah asik tunjuk gamba siap dah.
yang ni sebab buat first skali. gulung2 pastu bungkus dalam plastik, simpan dalam lemari. 
yang lain pulak sebab suma wat last minit jadi tangan memang jadi lapan. kaki aku pon time tu dah boleh gunting kertas. ok tipu =D


Aku cuma leh cita secara lisan la step-by-step dia. soryyyyyyy sangattttttttt

kalau tak puas ati, pegila google towel cake. bercambah2.

ok.

1. beli towel. :p  
towel aku suh adikku beli kt ikea. dua saiz besar, dua face towel. hand towel kecik sangat. kalau 3 tier tape la. aku wat 2 jer~

2. lipat towel dulu (lipat memanjang. bukan lipat nk simpan towel dalam lemari). lipat bagi saiz yang korang nak. lipat 3 dia tinggi sket. lipat 4 rendah sket. lipat 2 tak logik la wei.

3. gulung. gulung elok-elok, kemas-kemas. mana kedut2 tarik2 sket

4. jangan gulung sampai abes pulak. unless la korang guna towel jenis tebal macam slimut ke tapela guna satu je.dah agak2 ujung tu terus letak towel besar satu lagi. pin utk lebih selamat. buat kemas2 jugak.

5. siap? pin elok2. peniti tu sembunyi2 la skit bg mak mertua rasa berbaloi nak amik korang jadi menantu okeh?

6. letak tepi dulu yang besar. ulang step 3-5 untuk towel kecik pulak. kalau yang 3 tingkat pon sama.

7. aku punya towel cake komando je. tadek kadbod, tadek kayu rod nk kasi tegak bagai. aku dah yakin dengan kekejapan gulungan aku jadi tayah kayu kayan XD. towel cake aku terus letak atas foam dulang hantaran. ngahaha

8. "membazir je aku baca nombor 7. tadek isi penting pon!" kata korang... okay.jpg

9. ceh no 8 pon sama je!. okok towel yang kecik aku secure ngan jarum peniti sambung ngan towel besar, so tak terjatuh time angkat nanti.

10. aku letakla 3-4 kuntum carnation aku kt atas. konon2 cake topper. pehtu tambah ribbon bagi naik seri sket. ecewahhhhh

nah gambar lagi skali



bonda punya bangga anak dia kreatip la konon2, sesapa yang datang rumah suma dia bawak tunjuk hantaran aku. tak siap pon tape janji tunjuk =.=" bonda..bonda..

No comments:

Post a Comment