Wedding Review: Pakej Mak Andam

Aha~ Make-up aku puas ati. Veil yang dibagi pinjam pon aku suka sangat. Plus dia bagi free hand bouquet kt aku (fresh flower you) tapi aku tak guna sebab aku ada hand bouquet aku snri huehue

Kalau dah puas ati ngapenye?

Ha! Yang tak puas atinya. Inai. Aku bayar RM70 untuk inai. Murah kan? Seronokla aku sebab dia kata memang untuk kaki n tangan. Aku bajet leh dapat ala2 inai macam Scha. Sweet. Simple.

Siap transfer gamba dalam handphone nk bawak tunjuk contoh tau tak.







Yang aku dapat?

Haprak. Baik aku g lukis kt tesco. At least nampak kemas dan halus. Ni takat lukis atas tangan. Tapak tangan tadak, jari apatah lagi. Kaki? Dia lukis keliling2. Atas kaki tade. Bila aku tanya. "oh tu caj lain dik" noharom btoi.

Btw, yang lukeh inai ni bukan mak andam tuh. dia sub kt akak mana tah. Lukis curl pon herot petot. warghh bridezilla mode ON! 




Aku stress gila time ni. Trus call maksu aku suh dia belikan inai tiub. Dia pon heran la apsal. Dah letak inai nak inai tiub lagi. Lalu bila siap tu dia trus datang amek dan tengok. Dan dia lagi dasat bridezilla-auntie mode. lol. Maksu aku bawak aku balik dulu, nk tunjuk kt mak aku n semua yang ada kt umah tu lah. Semua bising2 n makngah aku call tukang lukeh inai lain. Sureen. kedai dia kt Jawi, org perlis memang tau la pasal dia.

Dia terima jugak la aku even malam2 camtu. kol 11 dah wei orang da tutup kedai nk balik. Tapi sambe dia tepek inai kat aku sambe tu la mulut dia lancang berbicara memerli aku. Lol tahan telinga ja la nokkk.

Pastu dia kol balik mak andam aku sambe carut2 lukeh inai pengantin apa macam ni bla3 lol.

Oh, sureen ni lukih inai ikut sedap dia, tataula kalau korang bawak contoh dia nk ikut tak. selalu tak la. haha

Tapi sebab tangan aku da berbekas inai dia topap atas jela bagi nampak macam pengantin. huh





tapak tangan! comei! tangan aku sawan peluh so da comot. hue

Lama jugak woo inai dia nk hilang. Seminggu tu hilang sket2 je. Tapi sebab nk kenduri sebelah laki takkan nk biar inai berbalam-balam kan. Tonyoh la aku sampai merah2 tangan nk bagi hilang. lol aa yang bawah ni design untuk belah laki pulak. Dah macam pakai glove =.="





Oh ye, disebabkan kes inai tuh, dah si sureen p carut2 kt mak andam aku kan, tapi mak andam aku ni tatau lg sapa sebab malam lukeh inai kt kedai dia tu ada 3 orang. Tapi nk kantoikan diri snri waktu nk g mekap utk belah laki, ada pengantin tanya aku inai wat mana lalu aku jawab dengan kuat dan jelasnya.. Sureen~

Akibatnya? Mekap aku aritu nipis sangat dan tak menarik. Haha padan muka aku snri jugak. Tapi nasib baik belah laki. Tak penting sangat keh3

Moral of the day? Siasat abih2 dulu na nk mekap ka nk inai ka. Menangis waktu kenduri satgi orang ingat kena paksa kawen pulak XD

2 comments:

Unknown said...

hai. nak mintak contact no sureen tu boleh x?

Ms. P said...

hai izza, sorry sangat baru perasan msg kt sini huhu saya tade contact dia, sepupu yang call kan, awak leh carik dia kt kompleks bazar jawi tuh tingkat 4 kedai dia

Post a Comment