D.I.Y. Doorgift (sambungan kes paper bag)


Last post dulukala cakap pasal print paper bag. Teruk gila. Banyak yang rosak sebab bahan paper bag tu macam jenis minyak kilat2 ape tah. So ink lari tanpa sempat aku kejar.

Aku beli kt web ni 1000 keping, dia pack 500-500, so abeh yang first 500 tu, aku pegi beli tambah kt pekan cina sebab bonda takut tak cukup =.=". Lagi murah. 500 rm30 je kot, tapi nipis sangat, so kadang2 ada ink yang tembus. lol tembus.

So aku decide print dulu yang pekan cina punya. elok je, kalau yang web tu dalam 10, 2 rosak, yang pekan cina 50 baru 3 camtu rosak. yela dah nipis, pastu memang kertas pulak tuh.

so aku print agak2 cukup la dengan isi doorgift ni. adikku tersayang tukang letak lapik bawah ngan liner utk lubang handle. ( tengok gamba kt bawah untuk pencerahan :p )

isinya - cornflake pedas - abah ngan umi sponsor ( beli 18 kilo)
         - kacang pedas - beli pekan cina 7 kilo kot
         - kurma - maksu sponsor
         - kismis - maksu sponsor


At first, aku ingat nk letak 2 jenis dalam satu beg. Means beg riben purple- cornflake n kismis, beg riben turquoise- kacang n kurma. So bila family datang each dpt different color so boleh rasa suma kan? ehew~

Mula-mula okla sama rata sama adil, tapi ujung2 rupanya kacang telebey suda so yang last2 dapat 3 jenis sebab nk abiskan kacang huhu harap2 tade yang terasa ati..

Jemputla tengok proses pembungkusan.. ni pon wat last menit gak. Minggu nk kenduri jugak. Stress mak.

 


wording mak wat snri hokey~ siap butterfly tu

Kalau perasan, aku memang print kt side blakang beg. means side yang ada tulang blakang. err harap paham lol. sebab.. bottom fold dia aku malas nk salotep bagai. So aku letak je la side yang takkan sangkut dengan roller printer tuh kihkih

p/s: susah2 apsal tak guna sticker je? 

sebab aku memang suka nyusahkan diri snri XD

No comments:

Post a Comment