Selamat ari selasa

Dem brapa ari langsung aku tinggal blog lol sibuk ngan anak kucing kurap haha

lagipun dah malas nk update pasal kawin2. aku dah selamat jadi bini orang yang penting. skang tunggu masa jadi mak orang. hehe korang doa2kan aku ye XD

hmm meh perkenalkan ngan kucing aku si mopey (yang kurap yg lain ye). dia ni diva sket. banyak la jugak.
asal-usul dia tah dari mana, cousin aku amek bela tapi dia ada baby and takut mak dia marah so dia bagi aku.

(padahal adik aku yang nak sangat kucing, bila cousin aku bwk si mopey ni datang, dia tengok muka penyet terus taknak. sengal jugak minah tu. aku tengok2 kesian pulak so aku bela jela huhu)


mopey si diva kembang setaman
waktu mula-mula datang, astaga.. garang nak mampus, kurus-kering, kutu belambak2, cacing tataula ada ke tak, tak cek pon taik dia time tu hehe

nama mopey (sebut mopi) mula2 mupe (muka penyet) haha tapi susah nk sebut mupe lalu jadila mopey, tapi kalau panggil tu kadang2 je datang, selalu time nk makan la. sengal jugak yg ni pon. iskk2

pernah berak atas bonda. wakakaka sebab bonda bagi masuk rumah pastu kantoi dia kencing, bonda pegi angkat dia sambung berak atas bonda. ngahahahaha sapa leh tahan kan sakit perut wakakakaka aku ingat dah kena buang selamanya dah budak ni haha nasib baik kau mopey haha

sekarang dah lebey kurang 4-5 bulan dia ddk ngan aku. kalau aku balik loqstaq aku bwk dia skali, dia pandai nek keta, diam je. abis sgt ke depan ke blakang sebab nk tgk luar tingkap.

ni nk bwk g vaksin


alor star-perlis
ekon nk konker dia sorang =.="
 

gamba atas ni dia baru2 peknen (waktu awal2 bela dia mmg dah peknen), perut pon ala2 comel, aku bwk dia balik alor star sebab aku ada exam minggu tu. tapi dia tamau makan 3 hari, aku dah risau, nk g vet ari jumaat pulak tu, vet sana tutup la kan, so aku trus bawak dia balik perlis nk cek kt vet sana.. rupa-rupanya.. dia tamau makan sebab nk kuarkan anak dia. uhuk2 dahla dokter tu mcm tuduh aku yang buat dia gugur. sengal btol. anak dia suma 5 ekor, yang sempat aku snap 1 je, yang lain keluar dalam bilik dokter huhu


,
bb1
seblum aku tanam semua aku bg dia jilat2 dulu bb yg mati tu, so that dia tak cari anak2 dia nanti.. ada org bgtau kucing kalau peknen muda sangat dia memang akan gugurkan anak2 dia. si mopey ni tak nampak macam muda pon lol agagaa

sekarang dia sihat walafiat. peknen lagi sekali. aku jugak tak peknen2 lagi. haih




No comments:

Post a Comment